vertrek naar het buitenland niet-Belg

Wat

Als je verhuist naar het buitenland dien je dit te melden bij de dienst Burgerzaken.

Procedure

Als je naar het buitenland verhuist, dien je dit ten laatste de dag voor je vertrek naar het buitenland te melden bij de dienst Burgerzaken. Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet. Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.

Je ontvangt na de melding van je verhuizing naar het buitenland een document waarmee je je kunt aanmelden in het buitenland.

Bedrag

Gratis

Wat meebrengen

  • Vreemdelingenkaart van elk gezinslid
  • Nieuw adres in het buitenland
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.