toegankelijkheidsverklaring

Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de website www.houthalen-helchteren.be

Wat doen we om deze website toegankelijk te maken?

We namen, samen met de webleverancier LCP, de volgende maatregelen om aan de toegankelijkheidseisen te voldoen:

  • Integratie van een screeningstool in het CMS en op onze websites.
    • Screening bij ingave nieuwe content.
    • Periodieke screening van de ganse site. 
  • Wekelijks genereren van een rapport met de dode links.
  • Periodieke interne controle. Er worden tussentijdse controles uitgevoerd op de content.

Wat moet nog gebeuren om de website nog meer toegankelijk te maken?

Wij blijven werken om de toegankelijkheid van onze websites te optimaliseren:

  • We linken naar andere websites. Niet alle informatie op deze sites voldoet aan de richtlijnen. Deze inhoud valt buiten het toepassingsgebied van de wetgeving op de toegankelijkheid.
  • De webrichtlijnen stellen hoge eisen aan pdf’s. We proberen zoveel mogelijk informatie in korte tekst aan te bieden. Verschillende pdf’s op onze websites voldoen nog niet aan de webrichtlijnen. Hier wordt nog aan gewerkt.

Problemen met toegankelijkheid melden

Wil je op deze website iets gebruiken dat niet toegankelijk is? Meld het ons via mail aan webmaster@houthalen-helchteren.be . Vermeld daarbij de link naar de webpagina waar je het probleem bent tegengekomen. We bekijken hoe we jou kunnen verder helpen en hoe we de toegankelijkheid kunnen verbeteren.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.