peppol: efficiënt en veilig elektronisch factureren

Heb je je facturatieproces nog niet gedigitaliseerd? Dan is dit het moment! Peppol biedt een enorme tijdswinst voor zowel jou als leverancier als voor de medewerkers van team financiën. Als facturen sneller geregistreerd worden, worden ze uiteraard ook sneller afgehandeld.

Belangrijk is om daarbij de juiste facturatiegegevens te gebruiken, die vind je hieronder terug. Je bent als leverancier ook verplicht om een volledig bestelbonnummer (10 cijfers) op je factuur te vermelden. Heb je dat niet gekregen? Vraag het dan op bij je contactpersoon van de gemeente.

Wat moet je doen?

Inzetten op elektronische facturatie betekent dat je de voor jouw bedrijf meest geschikte optie kiest. Heb je veel of minder uitgaande facturen? Heb je veel overheidsklanten? Heb je een ERP pakket of maak je facturen bijvoorbeeld in Word? Alle info over het Peppol-model en welke optie je best kiest, vind je hier. 

Werk je niet met Peppol? Dan is het sowieso belangrijk om je factuur digitaal te bezorgen. Hieronder vind je de contactgegevens van alle entiteiten.

Gemeente Houthalen-Helchteren
Pastorijstraat 30
3530 Houthalen-Helchteren
B.T.W. BE 0216.773.026
Gelieve PDF facturen te verzenden naar FacturenGemeente@houthalen-helchteren.be

Gemeente Houthalen-Helchteren is niet B.T.W.-plichtig. Er kan niet aan medecontractant gefactureerd worden. Bedrijven buiten België moeten een factuur opmaken zonder B.T.W.

O.C.M.W. Houthalen-Helchteren
Pastorijstraat 30
3530 Houthalen-Helchteren
B.T.W. BE 0216.773.125
Gelieve PDF facturen te verzenden naar Facturenocmw@houthalen-helchteren.be

O.C.M.W. Houthalen-Helchteren is niet B.T.W.-plichtig. Er kan niet aan medecontractant gefactureerd worden. Bedrijven buiten België moeten een factuur opmaken zonder B.T.W.

AGB Masterplan
Pastorijstraat 30
3530 Houthalen-Helchteren
B.T.W. BE 0811.923.652
Gelieve pdf-facturen te verzenden naar Facturenagbmasterplan@houthalen-helchteren.be

Werken in onroerende staat moeten gefactureerd worden met btw-medecontractant.
Bedrijven buiten België moeten een factuur opmaken zonder B.T.W.

AGB Sport
Pastorijstraat 30
3530 Houthalen-Helchteren
B.T.W. BE 0898.822.982
Gelieve pdf-facturen te verzenden naar Facturenagbsport@houthalen-helchteren.be

Werken in onroerende staat moeten gefactureerd worden met btw-medecontractant.
Bedrijven buiten België moeten een factuur opmaken zonder B.T.W.

Zorg Houthalen-Helchteren
Pastorijstraat 30
3530 Houthalen-Helchteren
B.T.W. BE 0688.812.935
Gelieve PDF facturen te verzenden naar FacturenZorg@houthalen-helchteren.be

Zorg Houthalen-Helchteren is niet B.T.W.-plichtig. Er kan niet aan medecontractant gefactureerd worden. Bedrijven buiten België moeten een factuur opmaken met B.T.W.

Gelieve bovenstaande e-mailadressen enkel voor facturen te gebruiken. Andere mails stuur je naar info@houthalen-helchteren.be of naar je gebruikelijke contactpersoon. 

Hulp nodig?

Nederlandstalige, Belgische leveranciers met slechts weinig facturen naar de overheid, die ondersteuning nodig hebben bij het portaalgebruik voor het sturen van de e-factuur, kunnen tijdens de kantooruren telefonisch een beroep doen op de Vlaamse helpdesk op het nummer: 02 553 48 17. Het e.procurement@vlaanderen.be blijft 24/7 beschikbaar voor alle ondersteuning rond e-invoicing.

Of contacteer de functioneel/technisch beheerder Arco via: einvoicelocalgov@arco.be. Arco is een officieel en gecertifieerd Open/Peppol Access Point, en staat in voor het ontvangen en het verzenden van de e-invoices van de gemeente Kapellen.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.