Tom - Communicatiedeskundige

Tom, een enthousiaste communicatiedeskundige bij het gemeentebestuur van Houthalen-Helchteren. Sinds hij eind 2021 zijn carrière begon, heeft hij zijn passie voor communicatie kunnen combineren met een fijne werkomgeving. In dit babbeltje vertelt Tom over de hechte band binnen het team, de mogelijkheid tot extra opleidingen, thuiswerken en de voordelen van werken bij het gemeentebestuur van Houthalen-Helchteren. Let’s go!

Laten we meteen met de deur in huis vallen: wie ben jij?

“Hallo! Ik ben Tom, communicatiedeskundige bij de gemeente Houthalen-Helchteren. Ik werk hier nu anderhalf jaar. Ik had net de schoolbanken verlaten toen ik deze vacature tegenkwam. Het bevalt me erg goed. Het is een baan die goed bij me past omdat ik communicatiewetenschappen en journalistiek heb gestudeerd. Daarnaast krijg ik de kans om te schrijven voor het gemeentemagazine. De sfeer binnen het team en met mijn collega's is fantastisch en ontspannen. We lachen veel, zodat er daarna extra goed gewerkt kan worden.”

Hoe is die sfeer binnen jouw team?

“Binnen ons team hebben we echt een hechte band. Als we verlof hebben of er zijn verjaardagsfeestjes, gaan we regelmatig samen iets leuks doen, zoals uitgaan of naar een café. Dat versterkt de band tussen ons, zelfs buiten de werktijd. We hebben echt vertrouwen in elkaar. Daarnaast zijn er ook andere momenten waarbij we collega's van andere teams leren kennen, zoals de sportdag. ”

Is er ruimte voor extra opleidingen?

“Ja, zeker! Ik heb externe communicatiecursussen gevolgd die door de gemeente werden bekostigd. We mogen zelf kijken welke opleidingen ons interesseren en nuttig zijn voor onze functie. We overleggen dit met de coördinator. Er is steeds een budget beschikbaar.”

Hoe zit het met thuiswerken?

“Vorig jaar is er een procedure ingevoerd waarbij onze werkweek bestaat uit 9 dagdelen, waarvan we er 4 vanuit huis mogen werken. We geven dit van tevoren door en dat wordt geregeld. Die mogelijkheid tot thuiswerken is echt handig.”

Dat is zeker handig, vooral in de huidige tijd. Klinkt alsof er goed voor jullie gezorgd wordt.

“Absoluut! Als er iets aan de hand is in mijn privéleven of als iemand niet lekker in zijn vel zit, wordt daar goed mee omgegaan. We hebben een flexibele opvangregeling en onze coördinator staat altijd klaar om te luisteren en eventuele problemen aan te pakken.”

Zijn er nog redenen waarom je opnieuw voor Gemeente Houthalen-Helchteren zou kiezen als werkgever?

“Ten eerste is de sfeer hier geweldig. Daarnaast sluit de inhoud van het werk goed aan bij mijn interesses. De flexibiliteit die we krijgen, zie je ook terug in onze werktijden. We kunnen een werkrooster volgen waarbij we het hele jaar door 38 uur per week werken of een zomer-winterregeling waarbij we 10 maanden lang een 40-urige werkweek hebben en in de zomer een 32-urige werkweek. Het is fijn om in de zomer maar een halve dag te moeten werken en te kunnen genieten van het mooie weer. Bovendien mogen we onze uren tussen 6 uur 's ochtends en 22 uur 's avonds invullen. Als ik dus vroeg wil beginnen, kan ik mijn uren aanpassen. En als ik eens wat meer slaap kan gebruiken, kan ik wat langer in bed blijven liggen en later op kantoor verschijnen. Dan werk ik gewoon ‘s avonds wat langer dan normaal.”

Zijn er extralegale voordelen waar je van geniet?

“Zeker! We hebben sociale voordelen vanuit het gemeentebestuur, zoals korting op pretparken en voordelig op vakantie gaan. Daarnaast hebben we hier elektrische fietsen voor verplaatsingen binnen de gemeente, en als we iets verder moeten, zijn er ook auto's van de gemeente beschikbaar.”

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.