jaarlijks tegoed aan huisvuilzakken

Maak een afspraak om vuilzakken te kopen/af te halen

Elk gezin dat op 1 januari 2022 gedomicilieerd is in Houthalen-Helchteren betaalt een afvalbelasting aan Limburg.net voor de inzameling en de verwerking van het afval. In dat bedrag zit een hoeveelheid huisvuilzakken vervat, die je kunt afhalen in een van de verschillende afhaalpunten. Het aantal hangt af van de gezinstoestand op 1 januari 2022.

Sinds 2014 gebeurt de toekenning van de tegoedzakken als volgt:

  • Gezin van 1 persoon: 2 rollen met 10 zakken van 22 L
  • Gezin van 2 personen: 1 rol met 10 zakken van 44 L en 2 rollen met 10 zakken van 22 L
  • Gezin van 3 personen: 2 rollen met 10 zakken van 44 L en 1 rol met 10 zakken van 22 L
  • Gezin van 4 personen of meer: 3 rollen met 10 zakken van 44 L 

Je kan het tegoed afhalen op vertoon van je identiteitskaart!

Haal je tegoed aan huisvuilzakken hier op:

Carrefour, Vredelaan 1, Houthalen-Centrum
Carrefour, Weg naar Zwartberg 75, Houthalen-Oost
Lokaal dienstencentrum Perron-Oost, Kastanjestraat 7A, Houthalen-Oost
Spar Helchteren, Kazernelaan 94, Helchteren
NAC* (enkel op afspraak), Pastorijstraat 30, Houthalen-Centrum
Recyclagepark, Europark 2014, Houthalen-Centrum
Lokaal dienstencentrum Casino, Varenstraat 22A, Meulenberg

Extra huisvuilzakken:

  • elk kind jonger dan drie jaar: een extra rol kleine huisvuilzakken
  • mensen met medische problemen: extra zakken (na voorleggen van doktersattest - voorzien van handtekening én stempel van de huisarts) aan de snelbalie in het NAC)

Extra huisvuilzakken kan je aankopen aan volgende prijzen:

  • zakken van 44 liter: 12,5 euro per rol van 10 stuks
  • zakken van 22 liter: 6,25 euro per rol van 10 stuks
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.