centrum voor kortverblijf

Via de site www.kortverblijven.be kunnen zowel professionele hulpverleners als mantelzorgers en ouderen zelf gemakkelijk een kamer voor kortverblijf vinden. De site biedt een overzicht van alle erkende Limburgse centra voor kortverblijf. De gebruiker kan dus in één oogopslag zien welke centra voor kortverblijf er in Limburg zijn. Van ieder centrum is de nodige informatie opgenomen zoals:

  • de kostprijs per dag
  • de kenmerken van de kamer
  • de opnamevoorwaarden
  • de contactpersoon en zijn gegevens
  • de link naar de website van het centrum voor kortverblijf

Wanneer de gewenste opnameperiode ingevoerd wordt, krijgt de gebruiker een overzicht van alle kamers die er dan ter beschikking zijn. De gebruiker kan zoeken naar vrije kamers binnen heel de provincie Limburg of zich beperken tot zijn eigen regio.

Voor wie?

Mantelzorg is een belangrijke ondersteuning van de professionele thuiszorg aan zwaar zorgbehoevende ouderen. Om de zorg thuis te vrijwaren, is het af en toe nodig dat voorzieningen deze zorg kunnen overnemen. Dit stelt de mantelzorger in staat om even op adem te komen of om andere dingen te doen. Het woonzorgcentrum Vinkenhof stelt hiervoor vier bedden ter beschikking. Voorrang wordt gegeven aan zorgbehoevende inwoners van de gemeente Houthalen-Helchteren.

Een opname in een centrum voor kortverblijf kan voor maximum 60 aaneensluitende dagen en voor maximum 90 dagen verspreid over een kalenderjaar.

Procedure

Wanneer de gebruiker een kamer naar wens heeft gevonden, kan hij hierop een optie nemen. Dit gebeurt door het invullen van een digitaal formulier, dat rechtstreeks doorgestuurd wordt aan het betreffende centrum voor kortverblijf. Het centrum zal dan binnen de 3 werkdagen aan de gebruiker laten weten of de aanvraag al dan niet kan omgezet worden in een definitieve reservatie. Moest dit niet mogelijk zijn, laat het centrum alleszins binnen 5 werkdagen de datum weten waarop er beslist zal worden of de aanvraag al dan niet omgezet kan worden in een definitieve reservatie.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.