budgetmeter

Een elektriciteitsbudgetmeter wordt in de plaats van de normale elektriciteitsmeter geplaatst en werkt met een oplaadkaart. Laad je voor 20 euro op, dan krijg je voor 20 euro elektriciteit beschikbaar. De budgetmeter werkt op vol vermogen tot je geen krediet meer hebt, dan valt hij uit. Je kunt eventueel gebruikmaken van het noodkrediet of minimumlevering.

Je kan niet zelf kiezen om een budgetmeter te laten plaatsen. Wanneer je klant bent bij de sociale leverancier, kan Fluvius (vroeger Infrax) overgaan tot het plaatsen van een budgetmeter.

Alle informatie over de budgetmeter vind je op de website van Fluvius.

Aan de balie van het sociaal huis in het NAC is een oplaadpunt.

Tijdens deze uren kan je er terecht om je budgetmeter op te laden:

maandag 8.30 uur - 19 uur
dinsdag 8.30 uur - 19 uur
woensdag 8.30 uur - 19 uur
donderdag 8.30 uur - 19 uur
vrijdag 8.30 uur - 19 uur
zaterdag 8.30 uur - 19 uur
zondag 10 uur - 12 uur

Aangepaste openingsuren tijdens alle schoolvakanties

maandag 8.30 uur - 19 uur
dinsdag 8.30 uur - 16.30 uur
woensdag 8.30 uur - 19 uur
donderdag 8.30 uur - 19 uur
vrijdag 8.30 uur - 19 uur
zaterdag 10 uur - 12 uur
zondag 10 uur - 12 uur
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.