attest van leven

Online aanvragen

Maak een afspraak

Wat

Een attest van leven toont aan dat je nog in leven bent. Soms moet je dit voorleggen bijvoorbeeld voor de uitbetaling van bepaalde pensioenen of andere vergoedingen.

Als je een voorgedrukt formulier moet invullen moet je dit formulier meebrengen naar het gemeentehuis.

Procedure

Naargelang je situatie kan je het attest van leven aanvragen aan:

  • de snelbalie van onze gemeente. (hiervoor heb je een afspraak nodig)
  • de ambassade of het consulaat van het land waar je verblijft.

Bedrag

Gratis

Wat meebrengen

Als je het attest zelf ophaalt:

  • je eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning.

Als je het attest voor iemand anders aanvraagt:

  • een kopie van de identiteitskaart van de betrokkene.
  • je eigen identiteitskaart.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.