Als je geen gebruik kan of wil maken van je elektronische identiteitskaart, kan je als alternatief een 'digitale sleutel' aanvragen.
Indien je als burger gebruik wil maken van een elektronische dienstverlening zoals Tax-on-Web, MyPension,… kan je je identificeren met je elektronische identiteitskaart (eID). Je moet dan wel een geschikte kaartlezer hebben, aangesloten op je computer of laptop.
Dit is de meest veilige methode. Die bevelen we dan ook aan.
Geen kaartlezer? Pincode vergeten?
Er is een alternatief, je kan ook aanloggen zonder kaartlezer of je identiteitskaart. Om je te kunnen registreren, moet je een 'activatiecode' aanvragen bij de snelbalie in het NAC. Je ontvangt per direct een uitprint van je activatiecode aan het loket van de snelbalie en een e-mail met een activatielink.
Via de activatielink van je e-mail, kan je kiezen op welke manier je je wilt registreren. Dit kan via een mobiele app, een sms of een token.
Opgelet!
- Je moet de activatielink binnen de twee weken activeren!
- Je moet over een persoonlijk mailadres beschikken.