Woonenergieloket

Stebo vzw verzorgt reeds jaren het woonloket in onze gemeente en dit elke dinsdag van 9.30 uur tot 11.30 uur in het NAC.

Sinds 2020 wordt de basisdienstverlening van het Energiehuis Limburg aan de inwoners opgenomen binnen het woonloket . Dit houdt in dat bewoners vanaf 2020 niet alleen met hun woonvragen maar ook met hun energievragen gratis terecht kunnen bij het woonenergieloket.

Hoe maak ik mijn woning energiezuinig? Is mijn huidige energiecontract nog wel het voordeligst voor mij? Heb ik recht op de Vlaamse renovatiepremie? Hoe werkt een digitale meter? Zijn er premies als ik als senior mijn woning aanpas? Voor welke maatregelen kan ik een energielening aan 0% of 1,5% afsluiten?

Heb je deze of andere woon- of energievragen, kom dan zeker langs bij het woonenergieloket. Een bezoek aan het woonenergieloket is altijd gratis. Wil je premieadvies, breng dan zeker je belastingbrief van 2 jaar geleden mee en eventueel offertes of facturen. Wie een VREG-test wil laten uitvoeren, brengt best de meest recente jaarafrekening van gas en elektriciteit mee.

Premie advies: Ulla Mertens - ulla.mertens@stebo.be - 0489 41 91 32

Technisch advies: Dorien Anthonissen – dorien.anthonissen@stebo.be – 0488 58 22 11

Voor specifieke energievragen:
Contacteer het Energiehuis Limburg digitaal.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.