Vrijwilligers spelotheek

Wie zoeken we?

  • Je bent sociaal aangelegd.
  • Je komt graag in contact met jonge gezinnen.
  • Je wordt blij van spelletjes en speelgoed.
  • Je kan aan de slag met een computer.

Jobinhoud?

Je maakt kennis met het uitleenprogramma van de spelotheek. Je leert de volgende handelingen zelfstandig uitvoeren in samenwerking met de andere vrijwilligers en de verantwoordelijke van de spelotheek:

  • Inschrijven van nieuwe leden in de software van de spelotheek + aanmaken lidkaart.
  • Nieuwe leden informeren over het huishoudelijk reglement van de spelotheek.
  • Leden helpen met kiezen (indien nodig).
  • Spelmateriaal uitlenen a.d.h.v. de spelotheek software.
  • Nazicht en onderhoud van teruggebracht spelmateriaal.
  • Inschrijven van nieuw spelmateriaal in de spelotheek software.
  • Labelen van nieuw spelmateriaal.
  • Plastificeren van speldozen (als karton).

Waar en wanneer?

Spelotheek ‘t Dobbelsteentje van Houthalen-Helchteren heeft 2 locaties:

  • Huis van het Kind, NAC, Pastorijstraat 30 te Houthalen-Centrum
    Voor kinderen van 0 tot en met 3 jaar
    Open: elke maandag van 14 uur tot 18 uur
  • Kindcampus, Saviostraat 37 te Meulenberg
    Voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar
    Open: elke woensdag van 14 uur tot 18 uur

Per openingsmoment worden er 2 vrijwilligers ingezet. De werkdagen worden in samenspraak met alle vrijwilligers opgesteld. Je wordt maximum 2 halve dagen per week ingepland. Het gemiddeld aantal werkdagen per vrijwilliger is 3 tot 5 keer per maand.

Wat bieden we?

  • Leuke sociale contacten met andere medewerkers, ouders en kinderen.
  • Een jaarlijkse activiteit samen met andere vrijwilligers.
  • Een kleine vergoeding

Interesse?

Mail naar spelotheek@houthalen-helchteren.be of bel naar Sofie Vanderlinden 011 49 22 34.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.