Snellere behandeling visumaanvragen voor getroffen gezinnen aardbeving Turkije en Syrië RSS link

Heel wat Belgen hebben familie in de getroffen regio's en willen hun familieleden helpen door ze bij hen thuis op te vangen. Daarom worden door de federale dienst vreemdelingzaken visumaanvragen voor mensen uit de getroffen regio’s momenteel in de mate van het mogelijke sneller behandeld.

Ben je op zoek naar meer info over visumaanvragen of wil je extra info? Neem dan contact op met de dienst vreemdelingzaken van de federale overheid.

 

Visum aanvraag

Getroffenen van de aardbeving die naar België willen reizen om steun van hun familie te krijgen, moeten een visum type C aanvragen voor een verblijf van maximaal 90 dagen en een visum type D als zij zich in België willen vestigen in het kader van gezinshereniging.

Meer info over de procedure, voorwaarden en nodige documenten vind je op volgende websites: 

Mensen uit het zuidoosten van Turkije raadplegen best de website van het Belgische consulaat-generaal in Istanbul of de website van VFS Global voor informatie over het aanvragen van een C- en D-visum.

Extra info vind je ook op de website van de Ambassade en het Consulaat van België in Turkije

Let op

Alle visumaanvragen moeten in persoon en met alle nodige documenten (bv. originele 3bis) worden ingediend bij het VAC. Een aanvraag kan niet rechtstreeks bij de Belgische ambassade in Ankara of het Consulaat-Generaal in Istanbul ingediend worden.

Mensen die in het noorden van Syrië wonen, kunnen de website van de Belgische ambassade in Beiroet of de website van TLS Contact raadplegen.

Gepubliceerd op maandag 20 februari 2023 10.10 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.