Eerste virtuele politieloket van België in het NAC RSS link

Politie Carma gaat virtueel. Vanaf maandag 2 maart kan je terecht bij het virtueel politieloket in de inkomhal van het gemeentehuis.

Burgers worden er via de nieuwste technieken en software verbonden met een agent die op een andere locatie zit en in 3D-geprojecteerd wordt op een scherm. Het loket is ook uitgerust met apparatuur om documenten in te scannen en af te printen. Vanaf maandag 3 maart kunnen mensen er terecht om aangifte te doen van gestolen of verloren identiteitspapieren, klachten of kleine misdrijven.

Hoe werkt het?

Het loket is duidelijk zichtbaar in de inkomhal, rechts van de centrale wachtruimte. Je mag eerst een ticket nemen bij de aanmeldzuil van het virtueel loket. Op een infoscherm wordt de wachtrij weergegeven.

Hou er rekening mee dat er wachtenden kunnen zijn op andere locaties in de politiezone. Je ziet dit duidelijk op het infoscherm.

Zodra je aan de beurt bent, neem je plaats in het loket. Het virtueel loket is erg gebruiksvriendelijk: je drukt op de aanmeldknop en er verschijnt een politieagent op een beeldscherm. Hij of zij zal je verder helpen.

Je kan ook eenvoudig documenten uitwisselen met behulp van een scanner en printer. De politieagent legt je uit hoe je deze kan gebruiken.

Voordelen

Het virtueel ontvangen van klanten heeft opvallende voordelen. Politie CARMA denkt vooral aan een uitbreiding van de openingsuren, een kwalitatieve en eenvormige afhandeling van aangiftes en het efficiënter inzetten van personeel. De wijkagenten zijn nu meer beschikbaar in de wijken, buiten het wijkkantoor.

De wijkagent

De wijkagenten blijven nog steeds beschikbaar. Je kan hen bereiken via 089 39 14 22 of wijkpolitie@politiecarma.be. Als je effectief een klacht of aangifte wenst te doen, ga je best meteen naar het virtueel loket.

Openingsuren:

  • maandag: 9-19 uur
  • dinsdag t.e.m. vrijdag: 9-17 uur
  • gesloten op feestdagen

 

Gepubliceerd op woensdag 26 februari 2020 8 u.
alert-box-close-text

Maatregelen m.b.t. Coronavirus

Stel niet-dringende bezoeken uit

Omwille van het coronavirus willen we ook de bezoekers aan ons gemeentehuis beperken om zo besmettingen te vermijden. Twijfel je over dringendheid, bel ons dan tijdens de openingsuren op 011 49 20 00. 

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 00 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.

We vragen onze bezoekers de nodige afstand tot onze medewerkers te bewaren en met bancontact te betalen.

Maak een afspraak