Veiligheidsmonitor 2021: wij horen graag jouw mening! RSS link

Vanaf half september valt mogelijk de Veiligheidsmonitor 2021 in jouw bus. Dit is een enquête over diverse veiligheidsthema's. We vragen de inwoners die een vragenlijst ontvangen, om de nodige tijd te nemen om de vragen te beantwoorden. Het is een belangrijke bron van informatie voor de politie.

Veiligheidsmonitor 2021

De Veiligheidsmonitor is een enquête die bij de bevolking gevoerd wordt over verschillende veiligheidsthema's. Via dit kanaal word je als burger bevraagd over jouw onveiligheidsgevoel, buurtproblemen, mogelijks slachtofferschap en de kwaliteit van het politieoptreden. 400.000 personen werden willekeurig geselecteerd en zullen een vragenlijst ontvangen. Het initiatief wordt georganiseerd door de politie, in samenwerking met de Federale Overheidsdienst (FOD) Binnenlandse Zaken en de lokale besturen.

Digitaal of op papier

De verzamelde gegevens bevatten waardevolle informatie voor de uitwerking van het veiligheidsbeleid van onze gemeente. Wij vragen de inwoners die een vragenlijst ontvangen, om de nodige tijd te nemen om de vragen van de enquête te beantwoorden. Jouw medewerking is van groot belang. Deelnemen kan eenvoudig, online via internet of via een vragenlijst op papier. Jouw antwoorden worden volledig anoniem verwerkt.

Inkijken resultaten

Concreet zullen de verschillende vragenlijsten vanaf half september in de bus vallen. De resultaten worden in het eerste semester van 2022 verwacht en zullen door iedereen geraadpleegd kunnen worden via de website van de federale politie.

Alvast bedankt voor jouw deelname!

Gepubliceerd op maandag 13 september 2021 11.44 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.