uitnodiging boosterprik

Op 20 november besliste de overheid dat iedereen die volledig gevaccineerd is, in aanmerking komt voor een boostervaccinatie. De bescherming die het vaccin biedt tegen COVID-19 begint na een aantal maanden te dalen.
De boosterprik zorgt ervoor dat je immuniteit tegen COVID-19 opnieuw naar het hoogste niveau wordt getild. 

Zodra je aan de beurt bent voor jouw boosterprik, krijg je een uitnodiging via brief of e-mail om je te laten vaccineren in het NAC. Deze uitnodigingen worden uitgestuurd door het Agentschap Zorg en Gezondheid. 

In de brief staan de locatie, de datum en het tijdstip van de boosterprik. 

De afspraak moet steeds online of telefonisch bevestigd worden! Hoe je dat doet, staat in de brief. Indien het noodzakelijk is, kan de datum of het tijdstip gewijzigd worden. Dit kan zowel online als telefonisch. Ook als je een afspraak wilt annuleren, laat je dit best weten. Zo gaan er geen vaccins verloren. 

Welk vaccin krijg ik toegediend?

Ongeacht welk vaccin je bij de eerste en eventueel tweede prik kreeg, zal je bij de boosterprik een vaccin van Pfizer/BioNTech en Moderna krijgen.

Tussen de 2de prik (of de 1ste prik bij een vaccin van Johnson & Johnson) en de boosterprik moet er een bepaalde termijn zitten: 

  • Johnson & Johnson: 2 maanden 
  • AstraZeneca: 4 maanden 
  • Pfizer/BioNTech en Moderna: 4 maanden 
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen
  • Opgelet: mondmaskers zijn vanaf nu terug verplicht in het NAC

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.