FOD Financiën helpt telefonisch met belastingaangifte RSS link

Het zal dit jaar niet mogelijk zijn om naar een kantoor van de FOD Financiën te gaan om hulp te vragen bij het invullen van je belastingaangifte. Als alternatief wordt telefonische hulp geboden.

De FOD Financiën blijft zijn dienstverlening en het goede verloop van de indiening van de aangiften verzekeren.

Je aangifte (grotendeels vooraf ingevuld) of je voorstel van vereenvoudigde aangifte zal beschikbaar zijn in Tax-on-web (MyMinfin) vanaf begin mei.

  • Veel belastingplichtigen zullen een ‘voorstel van vereenvoudigde aangifte’ ontvangen en zullen niets moeten doen als hun gegevens juist en volledig zijn.
    • Je gegevens zijn juist en volledig? Je moet niets doen. Je zal automatisch je aanslagbiljet (belastingberekening) ontvangen.
    • Je gegevens zijn onjuist of onvolledig? Je moet ze corrigeren, hetzij in Tax-on-web (via MyMinfin), hetzij via het papieren antwoordformulier
  • Zoals gebruikelijk zullen belastingplichtigen hun aangiften kunnen indienen (of hun voorstel van vereenvoudigde aangifte kunnen wijzigen) via Tax-on-web.

Hulp bij het invullen van de aangiften zal gebeuren via telefonische afspraken.

  • Bel naar het nummer 02 575 56 66 om een afspraak te maken.
  • Je krijgt een afspraak om je aangifte te laten invullen per telefoon.
  • Na het invullen per telefoon, ontvang je per post een document met de samenvatting van je gegevens. Je moet dat document ondertekenen en terugsturen. Je zal de indiening van je aangifte ook kunnen afronden via Tax-on-web (MyMinfin).

Meer informatie? Hulp nodig?

Ontvang je documenten digitaal via de eBox
Maak het jezelf gemakkelijk en ontvang je documenten van de FOD Financiën digitaal via de eBox, de digitale en beveiligde ‘brievenbus’ van de overheid. Activeer je eBox! Je krijgt dan een melding (bv. een e-mail) zodra er een nieuw document beschikbaar is. Meer info.

Gepubliceerd op woensdag 27 mei 2020 10 u.
alert-box-close-text

Maatregelen m.b.t. Coronavirus

Stel niet-dringende bezoeken uit

Omwille van het coronavirus willen we ook de bezoekers aan ons gemeentehuis beperken om zo besmettingen te vermijden. Wij werken uitsluitend op afspraak. Om een afspraak te maken, bel je tijdens de openingsuren naar het nummer 011 49 20 00. 

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 00 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.

We vragen onze bezoekers de nodige afstand tot onze medewerkers te bewaren en met bancontact te betalen.