FOD Financiën helpt telefonisch met belastingaangifte RSS link

Omwille van de coronacrisis zal het ook dit jaar niet mogelijk zijn om naar een kantoor van de FOD Financiën te gaan om hulp te vragen bij het invullen van je belastingaangifte. Als alternatief wordt net zoals vorig jaar telefonische hulp geboden.

De FOD Financiën blijft zijn dienstverlening en het goede verloop van de indiening van de aangiften verzekeren.

Je aangifte via MyMinfin (Tax-on-web): eenvoudig en snel!

Vanaf begin mei is je aangifte (grotendeels vooraf ingevuld) of je voorstel van vereenvoudigde aangifte, beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).

Hoe krijg je toegang tot jouw aangifte of jouw voorstel van vereenvoudigde aangifte?

Ga naar MyMinfin. Aanmelden kan:

  • ofwel via itsme®
  • ofwel met jouw identiteitskaart, de pincode en een kaartlezer.

Heb je een voorstel van vereenvoudigde aangifte gekregen?

Veel belastingplichtigen zullen een ‘voorstel van vereenvoudigde aangifte’ ontvangen en zullen niets moeten doen als hun gegevens juist en volledig zijn.

  • Je gegevens zijn juist en volledig? Je moet niets doen. Je zal automatisch je aanslagbiljet (belastingberekening) ontvangen.
  • Je gegevens zijn onjuist of onvolledig? Je moet ze corrigeren, ofwel via MyMinfin.be, ofwel via het papieren antwoordformulier.

Meer informatie? Hulp nodig?

Door de coronamaatregelen, zijn de kantoren van de FOD Financiën momenteel gesloten.

Ontvang je documenten digitaal via de eBox

Maak het jezelf gemakkelijk en ontvang je documenten van de FOD Financiën digitaal via de eBox, de digitale en beveiligde ‘brievenbus’ van de overheid.

Activeer je eBox op doemaardigitaal.be! Je krijgt dan een melding (bv. een e-mail) zodra er een nieuw document beschikbaar is. Meer info over de eBox.

Opgelet:

  • De aangifte op papier moet ingevuld worden voor 30 juni 2021.
  • Via Tax-On-Web heb je daarvoor de tijd tot 14 juli 2021.
Gepubliceerd op donderdag 15 april 2021 16 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.