Lid worden van de schoolraad van het gemeentelijk onderwijs? RSS link

Een schoolraad is een inspraakorgaan dat in elke basisschool verplicht is sinds 1 april 2005. In een schoolraad zetelen vertegenwoordigers van ouders, het personeel en de lokale gemeenschap. Verkiezingen voor deze schoolraden gebeuren om de vier jaar.

Om in orde te zijn met deze regelgeving moet het gemeentebestuur de schoolraad voor zijn gemeentelijke scholen opnieuw samenstellen voor 1 april 2021.

Het gemeentebestuur koos ervoor om één schoolraad op te richten voor alle gemeentelijke scholen:

  • gemeentelijke basisschool ’t Centrum
  • gemeentelijke lagere school De Lakerberg
  • gemeentelijke kleuterschool De Kleine Kunstenaar
  • gemeentelijke lagere school De Griffel

Iedereen van de ‘lokale gemeenschap’ die zich betrokken voelt bij het gebeuren in de gemeentelijke scholen, kan zich kandidaat stellen voor de schoolraad. Dit kan iemand zijn met een pedagogische job maar evenzeer de bakker om de hoek.

Kandidaturen voor de schoolraad moeten uiterlijk op 28 februari 2021 in het bezit zijn van team P&O - Onderwijs. Je kan je gegevens enkel online indienen. 

Nog vragen?

Team Personeel en Organisatie (P&O) -Onderwijs
NAC – Nieuw Administratief Centrum
tel. 011 49 20 00
Email onderwijs@houthalen-helchteren.be

Ik stel me kandidaat om in de schoolraad te zetelen

Gepubliceerd op maandag 1 februari 2021 12 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.