Nieuwigheden premies voor renovatiewerken in 2021 RSS link

Ook in 2021 kunnen er premies voor renovatiewerken en energiebesparende maatregelen aangevraagd worden. Voor wie energiezuinig renoveert zijn er zelfs een aantal bijkomende steunmaatregelen ingevoerd.

Zo is er een nieuwe premie van Netbeheerder Fluvius voor het plaatsen van zonnepanelen, verdubbelt de premie voor hoogrendementsbeglazing en buitenmuurisolatie aan de buitenzijde en is er een EPC-labelpremie. Voor deze EPC-labelpremie moeten eigenaars binnen een periode van 5 jaar via het energieprestatiecertificaat kunnen aantonen dat ze hun woning of appartement veel energiezuiniger hebben gemaakt.

Voor bijkomende informatie over de premies, kan je terecht op het woonenergieloket in jouw gemeente. Stebo helpt je graag verder. Om je zo goed en veilig mogelijk te helpen, werken we enkel op afspraak. Je kan zelf een afspraak inplannen.

Breng zeker je aanslagbiljet (inkomen 2019), duidelijke detailfacturen of offertes mee.

Vanaf 1 januari 2021 is elke gemeente ook verplicht een meldpunt voor problematische woonsituaties, waaronder discriminatie op de huurmarkt, te organiseren. Dit meldpunt is eveneens geïntegreerd in dit woonenergieloket.

Gepubliceerd op dinsdag 26 januari 2021 10 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.