Premies energiebesparende maatregelen RSS link

Ook in 2021 zijn er nog premies te verkrijgen voor renovatiewerken en energiebesparende maatregelen. Zo kan men voor het renoveren van een oude woning de Vlaamse renovatiepremie aanvragen. Voor deze premie gelden er inkomensvoorwaarden.

Op basis van facturen van de uitgevoerde werken of de aangekochte materialen wordt de premie berekend. 

Via Netbeheerder Fluvius kunnen er premies aangevraagd worden voor energiebesparende investeringen; superisolerende beglazing, muurisolatie, … 

Vanaf 2021 heb je enkel nog recht op een premie van Fluvius voor dakisolatie als de isolatie door een aannemer is geplaatst. Doe-het-zelvers die zelf dakisolatie plaatsen krijgen dus geen premie meer.

Ook de premie voor warmtepompboiler loopt verder in 2021. Maar de boiler moet vanaf dan beschikken over een regeling om de warmwatertemperatuur te verhogen bij een extern signaal, om zo aan thermische opslag te kunnen doen. Meer informatie kan je lezen op de website van Fluvius.

Heb je nog vragen? Stebo helpt je graag verder op het woonenergieloket. Om je zo goed en veilig mogelijk te helpen, werken we enkel op afspraak.

Maak hier je afspraak.

Heb je een afspraak kunnen maken, vergeet dan zeker je aanslagbiljet (inkomen 2019) niet mee te brengen, duidelijke detailfacturen of offertes.

Gepubliceerd op zaterdag 7 november 2020 6 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.