pin- en pukcode aanvragen

Online aanvragen

Maak een afspraak

Wat

Bij elke elektronische identiteitskaart, vreemdelingenkaart of kids-ID hoort een pin- en pukcode. De pincode heb je nodig om gebruik te kunnen maken van de elektronische functies van deze kaart. Bijvoorbeeld om het adres te veranderen op een kaart of om aan te melden op een beveiligde website.

Als je deze persoonlijke codes niet meer kent kan je een kopie vragen van de pukcode. Deze pukcode wordt dan naar het gemeentebestuur gestuurd en kan je er een nieuwe pincode mee aanmaken.

Procedure

  • Houd rekening met een termijn die kan oplopen tot 3 weken vanaf het doorgeven van je aanvraag tot de aflevering van de code.

Bedrag

Gratis

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.