Opnieuw inzameling asbest via de recyclageparken vanaf 11 augustus RSS link

Vanaf dinsdag 11 augustus kan asbest opnieuw naar het recyclagepark gebracht worden. Limburg.net wacht momenteel op een levering van geschikte beschermingsmiddelen om de inzameling op de recyclageparken terug op te starten.

Pas na de levering van dit beschermingsmateriaal kan de inzameling van asbest zowel voor de bezoekers als voor de parkwachters opnieuw veilig verlopen.

Asbest moet verplicht verpakt naar het recyclagepark
Nu de inzameling van asbest op de recyclageparken opnieuw wordt opgestart veranderen ook de regels voor het aanvoeren van asbest op de recyclageparken van Limburg.net. Voor de veiligheid van de bezoekers, de parkwachters en de omwonenden van het recyclagepark moet asbest verplicht verpakt worden gebracht. Het verpakkingsmateriaal hiervoor is vanaf 28 juli te koop op het recyclagepark. Zowel voor de minibags als voor de verpakkingsfolie voor 1 golfplaat betaal je 1 euro. Op die manier kunnen er geen asbestvezels meer vrijkomen bij het aanleveren van asbest en het deponeren in de container.

Ook de huis-aan-huisophaling van asbest wordt opnieuw opgestart
Zodra er voldoende beschermingsmiddelen beschikbaar zijn wordt ook deze nieuwe dienstverlening opgestart. Aanvragen van een ophaling zal mogelijk zijn vanaf 11 augustus. De effectieve ophaling start op 1 september.
Een container kost 160 euro, een platenzak kost 20 euro. Bij elke ophaling moet er verplicht een pakket persoonlijke beschermingsmiddelen worden aangekocht om het asbest veilig af te breken. Het pakket bevat ook een instructiefolder met de nodige informatie om de werken veilig te kunnen uitvoeren en het asbest correct te kunnen aanbieden voor de ophaling. 

Gepubliceerd op woensdag 1 juli 2020 10.44 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 00 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.