Mijn burgerprofiel: je overheidszaken in één overzicht RSS link

De link naar 'Mijn Burgerprofiel' is sinds kort te zien op onze gemeentelijke website (balk bovenaan rechts). Deze functionaliteit is opgezet als een online profielpagina waar burgers hun persoonlijke gegevens terugvinden die bij de overheid bekend zijn. Zowel op Vlaams, federaal als lokaal niveau.

Mijn Burgerprofiel verzamelt immers al jouw officiële gegevens en jouw overheidsadministratie op één locatie. Altijd beschikbaar wanneer jij ze nodig hebt. Gebruikers kunnen van daaruit ook doorlinken naar specifieke e-loketten. 

Tot op vandaag zitten veel persoonsgegevens verspreid over verschillende overheden. Dankzij Mijn Burgerprofiel zal iedere inwoner binnenkort alle info bij de hand hebben bij het invullen van aanvragen. Dat betekent minder vergissingen en ontbrekende documenten. En dus efficiëntiewinst voor de administratie.

Mijn Burgerprofiel biedt een handig overzicht van alle lopende zaken. Zo kan je als burger de status van je dossiers volgen, bijvoorbeeld bij het aanvragen van een toelating, een studietoelage of een renovatiepremie. Je kan ook doorklikken om het dossier te raadplegen in het e-loket van de bevoegde overheidsdienst. Bovendien kan je er ook officiële attesten en andere documenten downloaden.

Hoe werkt Mijn Burgerprofiel?

  • Surf naar onze website.
  • Klik rechtsboven op de knop Mijn Burgerprofiel.
  • Een venster opent waarmee je je kan aanmelden.
  • Aanmelden kan op verschillende manieren:
    • met je eID en een kaartlezer;
    • via de Itsme®-app;
    • via de mobiele app van de overheid;
    • via sms.

Hulp nodig? Bel 1700.

Meer info over Mijn Burgerprofiel.

Gepubliceerd op dinsdag 23 februari 2021 9.01 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.