Eerste school/nieuwe school? Meld je kind online aan! RSS link

Is jouw kindje geboren in 2020 of verandert het van school? Is je kind nog niet ingeschreven in een kleuter- of lagere school? Alle kinderen die voor het eerst naar school gaan of veranderen van school, meld je aan vanaf 7 februari tot en met 4 maart 2022.

Wie kan onmiddellijk inschrijven?

Broers en zussen van ingeschreven kinderen en kinderen van personeel kun je als ouder inschrijven op de school zelf vanaf 17 tot en met 28 januari 2022. Laat deze periode niet voorbijgaan. Je kind inschrijven kan enkel op afspraak. Bel hiervoor even naar de school.

Wie moet je online aanmelden?

Alle kinderen die voor het eerst naar school gaan of veranderen van school, meld je aan vanaf maandag 7 februari (9 uur) tot en met vrijdag 4 maart 2022 (23.59 uur). Je plaats op de lijst is niet afhankelijk van het tijdstip van aanmelden.

Meld je kind zeker aan, ook al kan het pas naar school op 1 september 2023.

Aanmelden is gemakkelijk!

  1. Ga naar de website van naarschool.houthalen-helchteren.be.
  2. Meld je kind aan. Kies scholen voor je kind en rangschik deze volgens voorkeur.
    Let op! Wij raden aan om zeker vijf scholen op te geven. Als je maar 1 school opgeeft en er is geen plaats, dan moet je wachten tot de start van de vrije inschrijvingsperiode (9 mei 2022). Je kan dan alleen nog inschrijven voor de resterende plaatsen in de scholen.
  3. Je ontvangt uiterlijk op 11 maart 2022 een bericht van toewijzing of weigering op het doorgegeven mailadres.
  4. Hierna kan je pas inschrijven. Maak een afspraak met de toegewezen school om je kind in te schrijven in de periode van 21 maart tot en met 29 april 2022. Let op! Vanaf 30 april vervalt het voorrangsrecht. Tijdens de paasvakantie zijn de scholen gesloten van 4 april tot en met 18 april.

Instructiefilmpje hoe je je kind moet aanmelden

* De data en de vrije plaatsen die in het begin van bovenstaand filmpje vermeld worden zijn van vorig schooljaar. De instructie voor het invullen van het online formulier blijft hetzelfde. Bovenstaand filmpje is helaas niet te bekijken via een IPhone, dit komt omdat het filmpje in een MP4-bestand is gemaakt, het is wel te bekijken via een tablet, laptop of PC. 

Wat meenemen?

  • KidsID of klevertje mutualiteit of ISI+-kaart.
  • Recent attest van samenstelling van gezin (gratis af te halen bij jouw gemeentebestuur).
  • Bewijs van studietoelage indien van toepassing.
    Je kind is pas ingeschreven na ondertekening van alle schooldocumenten

Geen computer of internet?

Aanmelden kan ook op elke school of bij één van onderstaande partners:

  • Buurthuis Meulenberg SAAMO Limburg, Hazelarenstraat 4, tel. 011 52 26 01
  • vzw Warm Hart, Pastorijstraat 20, tel. 011 57 23 88
  • Volwassenenwerking, wijkcentrum De Schanshof, De Standaard 25, tel. 011 49 22 01 of tel. 0497 41 04 05
  • Kind en Taal, wijkcentrum ’t Korhoen, Korhoenstraat 18A, gsm. 0486 41 66 38
  • Huis van het Kind, Pastorijstraat 30, tel. 011 49 22 18

Geen plaats in de school van eerste keuze?

Je krijgt een e-mail met toewijzing van je volgende keuze. Je komt op de wachtlijst van je school van eerste keuze. Je krijgt ook een document met de plaats op de wachtlijst.

Meer info over de aanmeldingsprocedure en data:

Digitale infoavond op dinsdag 25 januari 2022 om 20 uur.

Voor ouders mét vragen over het aanmelden in kleuter-, lagere-, of basisscholen in Houthalen-Helchteren voor het schooljaar 2022-2023 na het bekijken van het instructiefilmpje.

Geïnteresseerde ouders en (welzijns-)partners moeten zich inschrijven voor de digitale infoavond.

Inschrijven gebeurt via:

  • een e-mail (met uw e-mailadres) aan dirk.herfs@ond.vlaanderen.be
  • jouw telefoonnummer van jouw smartphone doorgeven aan dhr. Herfs, 02 553 69 81 
  • een sms sturen naar 0474 32 37 59 (met vermelding van de naam van de deelnemer).

Inschrijven kan tot en met vrijdag 21 januari 2022.

Installeer op voorhand het programma Teams op het apparaat (gsm, tablet of pc) waarop je de digitale infoavond gaat volgen.

Gepubliceerd op dinsdag 4 januari 2022 9 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen
  • Opgelet: mondmaskers zijn vanaf nu terug verplicht in het NAC

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.