inschrijving bij het ondernernemersloket

Elke startende onderneming moet zich inschrijven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO). Dit kan je doen bij een erkend ondernemingsloket.

Bij inschrijving krijgt je meteen een ondernemingsnummer. Dat bestaat uit tien cijfers. Het is hetzelfde als je btw-nummer, maar voorafgegaan door een nul. Dit unieke nummer vermeld je het best in je e-mails, brieven, facturen, kastickets of aankondigingen.

Het ondernemingsloket biedt je ook bijkomende diensten aan zoals het vervolledigen van het startdossier en begeleiding bij startersvragen.

De ondernemingsloketten die in Hasselt gevestigd zijn:

  • Acerta ondernemingsloket vzw: Kunstlaan 16, 3500 Hasselt - 011 24 94 34
  • Formalis vzw: Prins Bisschopssingel 34A, 3500 Hasselt - 011 26 55 10
  • Partena ondernemingsloket vzw: Herkenrodesingel 6 A, 3500 Hasselt - 078 78 78 33
  • Securex ondernemingsloket: Prins Bisschopssingel 36, 3500 Hasselt - 011 29 12 21
  • Xerius ondernemingsloket vzw: Ilgatlaan 19, 3500 Hasselt - 011 56 64 30
  • Liantis ondernemingsloket vzw: Maastrichtersteenweg 254, 3500 Hasselt - 011 26 31 80

Heb je reeds een nieuwe onderneming of handelszaak in Houthalen-Helchteren gestart? Geef dan zeker al je gegevens door via het online invulformulier.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.