Infosessies voor groepsleiders, wegkapiteins en (gemachtigd) signaalgevers RSS link

In de lente breekt de tijd voor groepsuitstappen aan, te voet, op de fiets of met de motor. Deze verplaatsingen in groep zijn in het hedendaagse verkeer niet altijd zonder risico. Als groepsbegeleider heb je een grote verantwoordelijkheid.

Daarom biedt de afdeling Mobiliteit van de provincie Limburg gratis infosessies aan. Je leert hoe je je als begeleider moet gedragen in het verkeer en wat je rechten en plichten zijn. 

  • Maandag 24 april 2023: infosessie voor wegkapitein motorrijders;
    begeleiders van 15 of meer motorrijders in groep
  • Donderdag 27 april 2023: infosessie voor (gemachtigd) signaalgevers;
    bij culturele, sportieve en toeristische evenementen, wielerwedstrijden en niet-gemotoriseerde sportwedstrijden of competities
  • Dinsdag 2 mei 2023: infosessie voor groepsleiders;
    begeleiders van groepen voetgangers
  • Maandag 22 mei 2023: infosessie voor wegkapitein fietsers;
    begeleiders van groepen van 15 tot 150 fietsers

De infosessies zijn niet bedoeld voor gemachtigd opzichters.

Praktisch

De infosessies starten telkens om 19 uur en eindigen rond 21 uur.
De deuren openen vanaf 18.30 uur.
Tijdens de pauze bieden we alle deelnemers een kopje koffie met gebak aan.

Waar?

Provinciehuis, Boudewijnzaal, Universiteitslaan 1 te 3500 Hasselt (toegang via de Bosstraat).

Prijs

Deelname aan de infosessies is gratis maar inschrijven is verplicht.
Inschrijven kan tot 1 week voor de datum.

Schrijf je hier in

Contact

Ondervind je problemen? Neem contact op via mobiliteit@limburg.be of tel. 011 23 83 40.

Ben je ingeschreven en heb je deelgenomen aan een van onze infosessies, dan ontvang je na afloop van de infosessie een volledige uitrusting (fluohesje, C3-stopbordje en driekleurenarmband).

Gepubliceerd op maandag 13 maart 2023 9.04 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.