Herfstprik COVID-19 vanaf 13 september RSS link

Vanaf september zullen alle volwassenen een uitnodiging voor vaccinatie tegen COVID-19 krijgen. Het vaccinatiecentrum in het NAC start met de herfstprik op dinsdag 13 september 2022.

De herfstcampagne start met de meest kwetsbaren, dit zijn de mensen met een verzwakt immuunsysteem, 65+’ers en zorgverleners. Daarna komen de 50 tot 64-jarigen aan de beurt. Nadien volgt de rest van de bevolking vanaf 18 jaar. Alle volwassenen die een basisvaccinatie tegen Covid-19 gekregen hebben, worden immers uitgenodigd voor deze boostercampagne.

De COVID-vaccins bieden een goede bescherming tegen een ernstig verloop van COVID-19 en vermindert de kans op ernstige ziekte, ziekenhuisopname of overlijden. De bescherming neemt echter af na verloop van tijd. Die bescherming is hoog voor alle varianten van het virus die we tot nu toe kennen. Na een aantal weken en zeker maanden begint de werkzaamheid van de vaccins geleidelijk aan af te nemen. Dat is vooral het geval voor de bescherming tegen besmetting en milde ziekte, maar ook in mindere mate voor de bescherming tegen zware ziekte. Een vaccinatie aan het begin van de herfst zorgt ervoor dat de bescherming die de vaccins bieden, opnieuw versterkt wordt.

UITNODIGING

De uitnodigingen voor de herfstbooster werden begin september verstuurd. In de brief staat een code waarmee iedereen een vaccinatiemoment kan kiezen.

AFSPRAAK MAKEN

Een afspraak maken voor jouw boosterprik kan gemakkelijk online en met de code in de uitnodiging.

Bel het callcenter alleen als het echt niet lukt om jouw afspraak online te boeken. Zo krijgen mensen die minder vertrouwd zijn met het internet ook de kans om telefonisch geholpen te worden. Het callcenter is elke weekdag geopend van 9 tot 12 uur. Je kan het callcenter bereiken via het nummer 011 49 24 24.

Een afspraak maken of wijzigen kan gemakkelijk en zonder wachttijd via laatjevaccineren.be

Heb je een dringende vraag? Mail dan naar vaccinatiecentrum@houthalen-helchteren.be
Vergeet hierbij niet je naam en rijksregisternummer te vermelden.

Gepubliceerd op donderdag 8 september 2022 12.15 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.