digitaal loket

Binnenkort kan je als inwoner van Houthalen-Helchteren een hele reeks aktes en attesten van thuis uit aanvragen via het digitaal loket van onze gemeente. Dat is snel, veilig en eenvoudig. Natuurlijk blijf je nog welkom in het NAC. De loketten worden niet gesloten. Maar voortaan kan je ook buiten de openingsuren bij ons terecht.

Wat kan ik aanvragen?

14 Officiële documenten zoals bijvoorbeeld geboorte- en huwelijksaktes, attesten van gezinssamenstelling of een uittreksel uit het bevolkingsregister.

Voor wie?

Voor jezelf en voor je inwonende kinderen jonger dan 18 jaar. Voor derden (bv. als je advocaat, notaris of begrafenisondernemer bent).

Wanneer?

24/7

Hoe?

  1. Log in met behulp van
    1. Draadloze kaartlezer
    2. Mobiele app
    3. Papieren beveiligingscodes (tokens)
  2. Mailbox
    Je ontvangt je attest, afschrift of uittreksel na enkele minuten in je mailbox. Doe je een aanvraag voor een derde? Dan zal het wat meer tijd in beslag nemen, omdat een ambtenaar dan wel controleert of de aanvraag is toegestaan.
  3. Print of verstuur
    De documenten worden digitaal ondertekend. Je kan ze per mail doorsturen of uitprinten, zonder dat ze hun rechtsgeldigheid verliezen.

Niet zo’n computerliefhebber?
Geen probleem. Je kan natuurlijk nog steeds terecht aan het loket!

alert-box-close-text

Wij werken op afspraak!

Heel wat administratieve zaken kan je voortaan enkel nog met een afspraak afhandelen in het NAC.

Voor het afhalen van huisvuilzakken of aangevraagde documenten hoef je geen afspraak te maken. De meeste attesten kan je gewoon online aanvragen, zodat je niet meer langs hoeft te komen. 

Vragen? Lees meer over onze nieuwe werkwijze.

Maak een afspraak