Hoe krijg je een Covid Safe Ticket?

De nieuwe coronamaatregelen maken een Covid Safe Ticket verplicht voor heel wat evenementen, in horeca en fitnesscentra. 

Met het Covid Safe Ticket kan je bewijzen dat je al zeker twee weken volledig gevaccineerd bent, recent negatief bent getest of het voorbije half jaar al eens besmet bent geweest met het coronavirus.

Hoe aanvragen? 

Om certificaten digitaal op te vragen heb je ofwel jouw identiteitskaart, pincode en kaartlezer nodig, ofwel een andere geactiveerde digitale sleutel zoals itsme.

  • Telefonisch
    • Bel naar het nummer 078 78 78 50
    • Van 9 tot 19 uur op weekdagen
    • Houd je rijksregisternummer bij de hand
    • Je ontvangt het COVID-certificaat per post. Hou wel rekening met een wachttijd tussen de bestelling en de ontvangst van 1 week.

  • Snel een vaccinatiebewijs nodig op papier?
    In het gemeentehuis kan je op afspraak een papieren certificaat laten afdrukken als bewijs van je vaccinatie. Breng wel je identiteitskaart (eID) met de pincode mee.

Zorg dat je tijdens jouw reis naar het buitenland jouw certificaat bij de hand hebt, niet alleen online, maar ook gedownload/offline op jouw smartphone of tablet. Of zorg voor een geprinte papieren versie als back-up. Zo heb je geen probleem als je onderweg geen internetverbinding hebt.

alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen
  • Opgelet: mondmaskers zijn vanaf nu terug verplicht in het NAC

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.