ontvang je uitnodiging via eBox

Wist je dat je de uitnodiging om je te laten vaccineren tegen COVID-19 ook kan ontvangen via je eBox? Via deze veilige en betrouwbare manier kom je snel te weten wanneer je aan de beurt bent om je te laten vaccineren! Je ontvangt de uitnodiging ook per brief en/of sms.
De laatste tijd zijn er echter frauduleuze uitnodigingen in omloop. Check daarom steeds je eBox of de uitnodiging daar ook te zien is. Op die manier ben je 100% zeker dat de papieren uitnodiging die je ontvangen hebt betrouwbaar is!

Hoe activeer ik mijn eBox?

1) Ga naar mijn Burgerprofiel

Dit kan via Vlaanderen.bemijnburgerprofiel.be((opent in nieuw venster)) of de website van één van de aangesloten overheden. Klik rechtsboven op ‘Aanmelden’ of 'Mijn Burgerprofiel'.

Je kan je aanmelden met:

  • itsme,
  • jouw elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer,
  • jouw beveiligingscode via SMS
  • of jouw beveiligingscode via mobiele app.
Als je succesvol bent aangemeld, zie je bovenaan jouw naam verschijnen.
2) Ga naar de tab 'Documenten'
Klik bovenaan op jouw naam en ga naar de tab ‘Documenten’. Vink aan dat je toestemming geeft aan Mijn Burgerprofiel om je per e-mail op de hoogte te brengen wanneer je een nieuw eBox overheidsdocument ontvangt.
3) Geef jouw e-mailadres in
Via dit e-mailadres brengen we je op de hoogte wanneer een nieuw eBox overheidsdocument beschikbaar is.
4) Klik op 'eBox koppelen'
Je moet de koppeling via een andere overheidswebsite voltooien.
5) Bevestig de koppeling
Op de pagina ‘Aanmelden bij de online overheid’ zie je een kader met ‘eBox voor Mijn Burgerprofiel’. Klik rechtsonder op ‘Akkoord’. De koppeling met jouw eBox is geactiveerd. Vanaf nu zie je in Mijn Burgerprofiel het overzicht van alle eBox overheidsdocumenten en ontvang je een e-mail zodra je een nieuw document ontvangt.
Wil je niet langer jouw eBox overheidsdocumenten ontvangen in Mijn Burgerprofiel? Dan kan je onderaan de pagina 'Documenten' de koppeling met jouw eBox verbreken.
 
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.