Coronabon – bericht voor de handelaars RSS link

Alle handelaars in Houthalen-Helchteren hebben van onze gemeente een e-mail (als we over het e-mailadres beschikken, check zeker je spam) of brief ontvangen. Door de beperkte postbedeling kan het zijn dat je de brief in de loop van deze week ontvangt.

Aan de handelaars waarvan de zaak momenteel gesloten is, controleer zeker de brievenbus van je zaak.

Ieder gezin dat op 1 maart 2020 ingeschreven was in Houthalen-Helchteren ontvangt deze week een coronabon ter waarde van 40 euro.

 Hoe kan ik me registreren als lokale handelaar?

Opgelet: de lijst van deelnemende handelaars wordt dus continu bijgewerkt vanaf het moment dat je als handelaar de software van Cirklo Light geïnstalleerd hebt.

In de loop van volgende week ontvangen de deelnemende handelaars een sticker. Deze kan je ophangen in je etalage om aan te geven dat je de Coronabon aanvaard.

Hoe werkt het systeem voor de lokale handelaars?

  • Instappen is volledig gratis.
  • Als handelaar dien je enkel de QR-code van de bon te scannen om hem te ontvangen. (de bon moet je niet op voorhand activeren)
  • De uitbetaling zal volledig automatisch en snel verlopen. Je hebt dus geen extra administratie, formulieren of wachttijd op je geld.
  • De bon is geldig tot en met 30 juni 2021.

Met dit initiatief verhoogt het gemeentebestuur de koopkracht en ondersteunt het de plaatselijke handel en horeca.

Alle info over de Coronabon kan je hier terugvinden.

Gepubliceerd op woensdag 18 november 2020 19.20 u.
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

We vragen alle bezoekers om bij aankomst:

  • hun handen te desinfecteren
  • verplicht een mondmasker te dragen 
  • 1,5 m afstand te houden van andere aanwezigen
  • de looplijnen te volgen

We vragen je om alleen naar je afspraak te komen. Als het niet anders kan dan is 1 begeleider welkom om je te helpen. Als je geen oppas hebt mag je je kinderen natuurlijk ook meenemen. 

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.