vaste standplaats wekelijkse markt

Houthalen-Centrum: op woensdagvoormiddag van 8 uur – 13.30 uur. 

Wat

De vaste standplaatsen op de wekelijkse markt worden toegewezen per abonnement. Marktkramers die een abonnement wensen op de wekelijkse markt, kunnen hiervoor een aanvraag indienen. Vrije plaatsen worden toegewezen volgens de voorrangsregels opgenomen in het reglement.

Procedure

Voorwaarden

  • Je bent een professionele verkoper of je bent een vertegenwoordiger met productdemonstraties.
  • Je bent in het bezit van een machtiging voor ambulante handel (leurkaart).

Aanvragen

  • Kopie van de kaart van ambulante handelaar als werkgever
  • Verzekeringsattest BA en brand
  • Toelating/erkenning FAVV (indien nodig)
  • Foto’s van de standplaats
  • Plan van opstelling van de kraam
  • Kopie identiteitskaart
  • Bewijs van goed gedrag en zeden van de exploitant (mag max 3 maanden oud zijn) indien de exploitant inwoner is van Houthalen-Helchteren link naar burgerzaken
  • Kopie van de originele toekenning ondernemingsnummer
  • Attes van een ondernemersloket waaruit blijkt dat de exploitant zijn bijdragen correct heeft betaald
  • Fiscaal attest waaruit blijkt dat de exploitant zijn belastingsplichten is nagekomen
  • Kopie verzekeringspolis van voertuig/kraam
  • Kopie verzekeringspolis burgerlijke aansprakelijkheid
  • Kopie inschrijvingsbewijs van voertuig/kraam
  • Kopie technische controle van voertuig/kraam
  • Keuring gas
  • Keuring electriciteit
alert-box-close-text

We helpen je graag verder, maar dan wel op afspraak!

Alle gemeentelijke diensten (met uitzondering van de balie bib en toerisme) werken op afspraak. Vergeet dus geen afspraak te maken, ook om bv. je huisvuilzakken te kopen/af te halen. Maak je afspraak voor burgerzaken, milieu, ondernemen en ruimtelijke ordening online of telefonisch via 011 49 20 03.

Opgelet: wij aanvaarden enkel betalingen met bancontact en payconiq.

Gebruik liever ons digitaal loket!

Maar misschien hoef je helemaal niet naar het gemeentehuis te komen. Heel wat documenten, attesten of inlichtingen kan je immers gewoon online aanvragen. En je krijgt ze thuis geleverd in je mailbox of met de post. Vele documenten zelfs binnen enkele minuten.

Probeer het eens … Lukt het niet? Bel ons op 011 49 20 03 en wij kijken of we je telefonisch kunnen begeleiden met je aanvraag.